Lapbook to rodzaj interaktywnej książki, teczki, w której uczeń gromadzi informacje na określony temat. W okresie od początku grudnia uczniowie poznawali treści dotyczące zimowej pogody, jej cech na przykładzie życia ludzi, lasu, ogrodu i zachowania zwierząt w tym czasie. Dzięki pracy nad lapbookiem wykazali się kreatywnością, poszukiwali informacje, nauczyli się je selekcjonować i ciekawie prezentować. Podsumowaniem i utrwaleniem wiadomości było wykonanie lapbooka nt. Zima, jako drugiego modułu zaplanowanej innowacji. Praca nad lapbookami trwała dość długo, gdyż jest to zadanie pracochłonne. Każdy z uczniów wykonał własnoręcznie swojego lapbooka.
Efekty wysiłków dzieci są imponujące. Świadczy o tym m.in. ogromne zadowolenie i duma moich podopiecznych i oczywiście moja – wychowawczyni. Uczniom spodobała się ta forma pracy. Z niecierpliwością czekają na czas kiedy będą wykonywać kolejnego lapbooka.
Zapraszam do obejrzenia zdjęć w galerii poniżej. Prace są śliczne.
Przygotowała: I. Pawłowska.