Klasa II a jest adresatem innowacji pedagogicznej "Nasze przygody z książką", której głównym celem jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych. Jednym z wielu zagadnień, które poruszane są na lekcjach, jest historia powstania książki. Drugoklasiści oprowadzeni zostali po dziale introligatorskim w Wydawnictwie Kamera przez pana Marcina Gauera, który pomógł uporządkować wiadomości na temat etapów powstawania książki na przykładzie kolorowanki. W pierwszej fazie musi mieć pomysł, następnie opracowywany jest projekt i dopiero drukowanie.
Uczniowie dowiedzieli się, że z czterech podstawowych kolorów: czarnego, czerwonego, niebieskiego i żółtego może powstać aż 16 milionów kolorów i że matrycę do powstania kolorowanek wycina się ze specjalnego arkusza blachy. Następnie wybiera się papier, drukuje. Wydrukowane strony schną w specjalnej maszynie, następnie są przycinane gilotyną, wkładane do innej maszyny składającej kartki, które trafiają do zszywarki. Tak oto powstaje kolorowanka. Łatwe? Oj, wcale nie. Bez tych maszyn, które są w Wydawnictwie Kamera, bez kogoś, kto je kiedyś wymyślił i pana, który je obsługuje wcale nie byłoby to takie proste. Która z maszyn najbardziej się podobała drugoklasistom? Oczywiście gilotyna, na której sami mogli popracować.
To była bardzo interesująca lekcja!
p. M . Jakubowska