W bieżącym roku szklonym została przeprowadzona innowacja pedagogiczna „Gry edukacyjne sposobem na rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych u ucznia z Zespołem Aspergera”. Innowacja metodyczno-programowa została zrealizowana w pracy z uczniem ze SPE na zajęciach rewalidacyjnych. Celem innowacji było zapoznanie ucznia z grami i zabawami wspierającymi jego rozwój i wdrożenie go do samodzielnego rozwijania sprawności manualnych. Nauka przez zabawę to chyba najlepsza forma edukacji. Prawidłowo dobrane gry edukacyjne nie tylko usprawniają zaburzone funkcje grafomotoryczne i rozwijają inteligencję, ale także ćwiczą logiczne myślenie i kojarzenie faktów, uczą wytrwałości i cierpliwości, rozwijają umiejętność analitycznego i strategicznego myślenia, skłaniają do szybkiego podejmowania decyzji, dodają pewności siebie. Aktywność ucznia poprzez zabawę to również doskonała okazja do rozładowania napięcia emocjonalnego, doskonalenia kompetencji społecznych, osiągania sukcesu i satysfakcji z działania twórczego. Czas spędzony na zabawach i ćwiczeniach manualnych pozwolił na osiągnięcie stawianych celów oraz efektywne wykorzystanie czasu wolnego.
p. P. Rogoża