,,Dobre łącza” to program rozwijający kompetencje społeczno-emocjonalne, oparty na metodzie psychoedukacji poprzez film. Celem programu Dobre łącza jest wzmacnianie bezpieczeństwa dzieci w wieku 7-12 lat w internecie poprzez rozwijanie ich kompetencji, takich jak: samoświadomość, samokontrola, świadomość społeczna, zdolności interpersonalne i odpowiedzialne podejmowanie decyzji. W czasie lekcji uczniowie oglądają uznane i docenione przez krytyków filmy, których tematyka porusza problemy, z jakimi zmagają się dzieci w okresie dorastania.
W klasie 2 a odbyła się lekcja, podczas której dzieci obejrzały film animowany ,,Wisienka na torcie” (reż. Frits Standaert, Belgia 2019), wielokrotnie nagradzany, m.in. na festiwalu Play w Lizbonie (2020) czy Cinekid w Amsterdamie (2021). Główny bohater filmu, Książę, jadł bardzo dużo niezdrowych rzeczy i w związku z tym czuł się niezbyt dobrze. Książę musiał spełnić pewien warunek, aby poczuć się lepiej. Wspomniany film zainspirował dzieci do twórczego działania. Uczniowie ćwiczyli umiejętność radzenia sobie z własnymi emocjami, myślami i zachowaniami (np. stres, pokusy, rozpraszacze). Dzieci dyskutowały o codziennych zwyczajach (nawykach), które pomagają im czuć się dobrze. W ramach nauki poprzez zabawę, drugoklasiści zaprezentowali listę rzeczy, które robią, żeby czuć się dobrze i zdrowo. Wybrali te czynności, które sami wykonują codziennie, i pokazali je reszcie uczestników lekcji bez słów. Podsumowaniem zajęć była rozmowa na temat tzw. codziennych ,,przeszkadzaczy”, np. urządzeń, które zabierają dzieciom i dorosłym dużo czasu. Dzieci postanowiły stworzyć listę zajęć, które pomogą im zarządzać własnym czasem i czynności, które sprawiają im nie tylko przyjemność, ale pozwolą też czuć się dobrze i zdrowo. Zajęcia w ramach programu ,,Dobre łącza” prowadziła p. Beata Kalota.