W naszej szkoleobserwujemy uczniów, wspieramy a potem motywujemy i zachęcamy do wzięcia udziału w konkursach. Każde dziecko jest uzdolnione, a wykrywanie tych talentów to jedno z ważnych zadań szkoły, czyli nauczycieli i wychowawców. I właśnie jedną z dróg rozwijania zainteresowań są konkursy. Dzieci potrafią z wielkim zaangażowaniem brać udział w takich projektach, bowiem wynika to z ich naturalnej potrzeby sprawdzenia swoich umiejętności.
Udział uczniów z klasy 2C w projekcie „Moje wybrane miasto”(drużyny wylosowały takie miasta jak: Nowy Jork, Warszawa, Barcelona, Paryż) stworzyło uczniom przestrzeń do pracy, odniesienia sukcesu i podniosło ich samoocenę. Już samo podjęcie decyzji o wzięciu udziału jest cenne tym bardziej , że było ono podjęte w własnej inicjatywy. Oto uczeń stawia sobie cel: chcę sprawdzić swoje umiejętności, chcę podjąć trud przygotowań, systematycznie pracować nie tylko po to, żeby wygrać, ale żeby wzbogacać swoją wiedzę i poszukiwać odpowiedzi na nowe pytania. Udział uczniów w tym zadaniu jest jedną z form zwiększania ich aktywności oraz atrakcyjną metodą nauczania. Uczniowie uczą się odnajdywać przyjemność w sytuacjach wyzwania i widzą, że efekt ich pracy zależy od nich samych. Dzieci czerpią przyjemność i są dumne z osiągania celów. Doświadczają sukcesu, sypią się pochwały, a wiadomo, że chwalenie to jeden z najbardziej motywujących czynników do nauki.
Przygotowała: Izabela Pawłowska,