7.03.2025 roku wprowadziłam na lekcji przyrody nowoczesne technologie w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Pierwsza lekcja skupiła się na przeszkoleniu i poprawnym wykorzystaniu okularów VR w trakcie zaleconych zadań i ćwiczeń. Wykorzystano stację nadawczą Wi-Fi, 12 par okularów VR, podłączone do nich ręczne kontrolery ułatwiające nawigację, przemieszczanie się po świecie wirtualnym, sterowanie postacią w przestrzeni 3D.
Uczniowie zapoznali się z wieloma przyciskami i portami na obudowie okularów służących do:
- uruchamiania i wyłączania okularów,
- zmniejszania i zwiększania poziomu głośności dźwięku we wbudowanych głośnikach,
- przyciskach odpowiadających za zatwierdzanie czynności lub cofanie się wstecz do ekranu głównego,
Kolejny etap to: skorzystanie z różnych rodzajów widoków:Widok startowy 3D okularów VR, zdjęcia 3D, sceny (po których można się poruszać).
Podsumowaniem ćwiczeń było wykonanie prostych zadań zleconych przez nauczyciela.
Zajęcia wzbudziły duży entuzjazm uczniów, olbrzymie zainteresowanie oraz wywołały dyskusję na temat dalszego ich użytkowania w powiązaniu z następnymi elementami wyposażenia programu „Laboratoria Przyszłości”.
Prezentowane wyposażenie zostało zakupione dzięki udziałowi szkoły w programie #Laboratoria Przyszłości#
Wirtualna rzeczywistość (VR) oferuje wyjątkowe możliwości dla nauczycieli. Uczniowie mogą badać trójwymiarowe obiekty i środowisko, podróżować po świecie, poznawać historię. Uczestnicząc w działaniach, odkrywaniu świata.
Z cła pewnością mogę powiedzieć, że nie jest to nasza ostatnia, wirtualna lekcja.
p. I. Pawłowska